Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Κλείνουν Εγνατία- Βενιζέλου λόγω μετρό

Μπλακάουι διαρκείας φέρνει to μετρά στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «δημοκρατία», και "όσο κι αν μοιάζει απίστευτο, η οδός Βενιζέλου, στο ύψος της Εγνατίας, πρόκειται να κλείσει για χρόνια! Το κυκλοφοριακό έμφραγμα όμως δεν σταματά εδώ, αφού τμήμα της οδού Εγνατίας πρόκειται να μονοδρομηθεί για ένα έτος (και βλέπουμε)! Γιατί όμως θα συμβεί στην πόλη όλο αυτό το άνευ προηγουμένου κομφούζιο; Λόγω του ανασχεδιασμού του σταθμού Βενιζέλου -έχει ήδη εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο-, έτσι ώστε να διατηρηθεί κατά χώραν η Μέση Οδός που ήρθε στο φως
Η τεχνική λύση που επεξεργάστηκε η Αττικό Μετρό προβλέπει ότι, προκειμένου να διατηρηθούν οι αρχαιότητες κατά χώραν, θα πρέπει να γίνει νέα αρχαιολογική ανασκαφή, νοτίως του σταθμού, όπως αυτός χωροθετήθηκε αρχικά, ώστε τελικά όλες οι αναγκαίες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του μετρό να βρεθούν κάτω από την αποβάθρα απ’ όπου θα περνούν οι συρμοί. Ετος θα ανοιχτεί ένα τεράστιο όρυγμα στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Βενιζέλου και Εγνατίας (ανεβαίνοντας τη Βενιζέλου στο αριστερό χέρι). Εκεί θα γίνει νέα αρχαιολογική ανασκαφή, σε ένα όρυγμα διαστάσεων 20x25 μ.! Τι θα συμβεί με τα όποια νέα ευρήματα έρθουν στο φως; Ουδείς γνωρίζει
Πάντως υπάρχει η πρόθεση να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν. Προκειμένου όμως να πραγματοποιηθεί η ανασκαφή, εκτός από το πάρκο, θα πρέπει να κλείσει σε εκείνο το ύψος και η οδός Βενιζέλου! Για πόσο; Για όσο διαρκέσει η ανασκαφή..
Μονοδρόμηση-κόλαση Εξάλλου, οι αρχαιότητες που ήρθαν στο φως στην Εγνατία πρόκειται, σε αυτή τη φάση, να καταχωθούν, προκειμένου, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, να είναι προστατευμένες
Πάνω από τις αρχαιότητες θα κατασκευαστεί η πλάκα οροφής του σταθμού. Για να γίνει η συγκεκριμένη κατασκευή, θα απαιτηθεί περί το ένα έτος. Στη διάρκεια του έτους αυτού η οδός Εγνατία, σε εκείνο το ύψος, θα μονοδρομηθεί. Η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τα δυτικά προς τα ανατολικά, ενώ όσοι κατευθύνονται δυτικά θα στρίβουν δεξιά στην οδό Χαλκέων, αριστερά στην Ιουστινιανού, αριστερά στην Ιωνος Δραγούμη και από εκεί θα μπορούν να βγαίνουν πάλι στην Εγνατία. Δηλαδή... μύλος! Πότε θα συμβούν όλα αυτά; Μόλις υπογραφεί η σχετική σύμβαση ανάμεσα στην Ατηκό Μετρό και την κατασκευάστρια κοινοπραξία
Πάντως ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Πάρις Μπίλλιας έχει εκφράσει έντονο προβληματισμό για τη συγκεκριμένη λύση. «Υπάρχει προβληματισμός κατά πόσο η λύση αυτή είναι εφικτή, επειδή προβλέπει νέες αρχαιολογικές ανασκαφές σε αρκετά μεγάλη έκταση, είναι τεχνικά δύσκολη η υλοποίησή της, με σημανηκές κατασκευαστικές αβεβαιότητες. Πρόκειται για χρονοβόρο εγχείρημα, με πολύ υψηλό κόστος και με καθυστερήσεις, οι οποίες θα υπερβούν τα πέντε χρόνια» δήλωσε στη «δημοκρατία» ο κ. Μπίλλιας.

Αντιδράσεις φορέων
Σύμφωνα με επόμενο δημοσίευμα της εφημερίδας, που υπογράφει η δημοσιογράφος Ντόνια Κανιτσάκη, "σφοδρές αναδράσεις προκαλεί το σχέδιο της Αττικό Μετρό, το οποίο παρουσίασε η «δημοκρατία» στο χθεσινό φύλλο της, να κλείσει για χρόνια η οδός Βενιζέλου, στο ύψος της Εγνατίας, αλλά και να μονοδρομηθεί η οδός Εγνατία στο ίδιο ύψος, προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός του μετρό Βενιζέλου, χωρίς απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων που ήρθαν στο φως
«Τρελάθηκαν; Τι να το κάνουμε το μετρό, αν είναι να καταστραφεί η πόλη; Πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις. Ας ψάξουν να βρουν κονδύλι! Αυτό δεν μπορεί να περάσει έτσι! θα κάνουμε διαμαρτυρίες» δηλώνει στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, που λέει χαρακτηριστικά: «Τι θα κάνει η αγορά; θα ερημώσει πάλι το κέντρο; Πρέπει να βρουν άλλον τρόπο, ώστε να μην κλείσει η Βενιζέλου. Η αγορά δεν μπορεί να υποστεί κι άλλη ταλαιπωρία, αλλά ούτε το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης αντέχει το κλείσιμο των δρόμων». Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «δημοκρατίας»,



Μας κοινοποιήθηκε από το eeth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ