Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Driven : Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel 90ps

Γράφει ο Μάνος Ράλλης 
Μία ακόμα αναβάθμιση δέχθηκε το Seat Ibiza προκειμένου η παρούσα γενιά να συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά. Μία αναβάθμιση που αυτήν τη φορά περιελάμβανε ελάχιστα αισθητικά κομμάτια αλλά κυρίως μηχανολογικά.
 
Η βασικότερη όλων αφορά το κομμάτι των κινητήρων. Εκεί στον τομέα βενζίνη έχουμε την προσθήκη του καινούργιου 1.0 που ως ατμοσφαιρικός (MPI) αποδίδει ισχύ 75ps και ως υπερτροφοδοτούμενος (TSI) ανεβάζει την απόδοση στους 95ps και 110ps. Στο πετρέλαιο τόσο ο 1.2 TDI όσο και ο 1.6 TDI έδωσαν τη θέση τους στον καινούργιο 1.4 TDI Diesel που προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με ιπποδυνάμεις 75ps, 90ps και 105ps. Εμείς στο High Octane είχαμε για δοκιμή το Seat Ibiza 1.4 TDI των 90ps
 
Ας δούμε όμως τα βασικά στοιχεία του νέου κινητήρα. Η χωρητικότητα του 1.4 TDI είναι στα 1422cc, διαθέτει τρεις κυλίνδρους με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ενσωματώνει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και ο στροβιλοσυμπιεστής έχει μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως. Η απόδοση στην εν λόγωδοκιμή του Seat Ibiza είναι στους 90ps στις 2750-3500rpm με τα αποθέματα ροπής να κυμαίνονται στα 23.4kg.m στις 1500-2500rpm. Οι εκπομπές ρύπων CO2 που επιτυγχάνει είναι χαμηλές με μόλις 95gr/km. 
 
 
Πως συμπεριφέρεται ωστόσο στην πράξη το Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel των 90ps; Σαφώς ο νέος κινητήρας προσδίδει στο βάρους 1155kg αμάξωμα καλές επιδόσεις από στάση (0-100km/h σε 10.9sec) και τελική ταχύτητα 182km/h. Το σημαντικό ωστόσο είναι στις εν κινήσει επιταχύνσεις όπου σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ νιώθεις τα 23.4kg.m να ωθούν το Ibiza προς τα μπροστά. Κάνεις εύκολα προσπεράσεις, πιάνεις εύκολα την ταχύτητα ταξιδιού και γενικώς κινείσαι άνετα και χωρίς κόπο. Το μόνο που σου μετριάζει κάπως το αποτέλεσμα είναι η τραχιά του λειτουργία (τομέας που δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα σε σχέση με τον 1.2 TDI) και ότι πρέπει να τον δουλεύεις πάνω από τις 2000rpm αν θες να εκμεταλλεύεσαι ουσιαστικά τα αποθέματα της ροπής. 
 
Το σβήσιμο του κινητήρα σε συνθήκες κίνησης με χαμηλή ταχύτητα και rpm που παρατηρήθηκε κατά τηδοκιμή του VW Polo 1.4 TDI των 75ps δεν εμφανίστηκε ούτε μία φορά κατά τη δοκιμή του Seat Ibiza 1.4 TDI στο High Octane. Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου η μέση τιμή κυμάνθηκε κοντά στα 5lt/100km, επίδοση πολύ ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας. 
 
Εκτός του κινητήρα το Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel παραμένει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες καθώς και έναν εξαιρετικό για τα δεδομένα της κατηγορίας χώρο αποσκευών 430lt που επιπρόσθετα έχει τετράγωνο σχήμα και πλήρη εκμετάλλευση. Το εσωτερικό του μοντέλου παραμένει ένα από τα αρνητικά του. Δεν αναφέρομαι στο κομμάτι της ποιότητας, των υλικών ή της εργονομίας αλλά στην κάπως μουντή και αδιάφορη σχεδίασή του, παρά την προσθήκη της οθόνης στην κεντρική κονσόλα. Σίγουρα δεν σου φτιάχνει τη μέρα. 
 
 
Στο δρόμο το Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel είναι προσανατολισμένο στην άνεση με τις αναρτήσεις να προσφέρουν ξεκούραστες διαδρομές εντός αλλά και εκτός πόλης. Παράλληλα η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής με το αμάξωμα να μην λαμβάνει κλίσεις στις στροφές και παράλληλα να μην προβληματίζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ο επιλογέας εύχρηστος. 
 
Συνολικά το Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel είναι ένα αυτοκίνητο που το επιλέγεις σαφέστατα με βάση τη λογική για ένα προσιτό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας B. Παρά τα χρόνια του στην αγορά δεν στερείται τεχνολογίας, ποιότητας και χώρων, είναι άνετο και πλήρως λειτουργικό ενώ ο νέος 1.4 TDI αν και όχι κορυφαίος τα καταφέρνει πολύ καλά. Δεν ποντάρει στο συναίσθημα τόσο αισθητικά όσο και οδηγικά αλλά είναι ένα καλό πακέτο. Και αυτό στις μέρες μας δείχνει να είναι εκ των βασικότερων παραγόντων απόκτησης νέου αυτοκινήτου.   
 
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Ibiza 1.4 TDI Diesel
Κυβισμός : 1422cc
Ισχύς : 90ps/2750-3500rpm
Ροπή : 23.4kg.m/1500-2500rpm
Βάρος : 1155kg
Εκπομπές CO2 : 95/km
Επιτάχυνση 0-100km : 10.9sec
Τελική Ταχύτητα : 182km/h
Κατανάλωση (μέση) : 3.9lt/100km
Διαστάσεις : 4061x1693x1445mm

Περισσότερες φωτογραφίες στο highoctane.gr που μας το κοινποίησε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ