Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Συνάντηση του Προέδρου της Βουλής κ. Ευ. Μεϊμαράκη με τον Υπουργό Άμυνας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο

Ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης δέχθηκε σήμερα στη Βουλή τον Υπουργό Άμυνας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο.

Δημήτρης Αβραμόπουλος: Η σημερινή μας συνάντηση σφραγίζει Κοινοβουλευτικά το τέλος μιας δεκαετούς και πλέον πορείας μου στη Βουλή, αλλά έτσι το όρισαν οι καιροί.

Αναλαμβάνω τα καθήκοντά μου (ως Επιτρόπου της ΕΕ) με υψηλό αίσθημα ευθύνης, κρατώντας πάντοτε στο μυαλό μου και την καρδιά μου την Βουλή των Ελλήνων, γιατί ξέρεις αγαπητέ μου Πρόεδρε, φίλε Βαγγέλη, ήμουν βαθιά Κοινοβουλευτικός και παραμένω. Αυτό ήταν ένα από τα ισχυρά επιχειρήματά μου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας Ακρόασής μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την εξαιρετική συνεργασία μας σε όλα τα επίπεδα, πάντοτε αγαστή και εγκάρδια. Θα ήθελα να παρακαλέσω μιας και αυτό δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, να μεταφέρετε σε όλους τους συναδέλφους όλων των κομμάτων της Βουλής τα θετικότερα των συναισθημάτων μου. Και αναγνωρίζω εκεί που είμαι, όπως είπα και χτες δεν θα πάψω να εκπροσωπώ την πατρίδα μας, να συμμετέχω βέβαια στην προσπάθεια για την Ενιαία Ευρώπη, αλλά στην καρδιά μου μέσα θα είμαι πάντα ένας Έλλην πολιτικός που τιμήθηκε και τιμάται πολλά πολλά χρόνια από τους πολίτες της Αθήνας, στους οποίους, με την ευκαιρία, θέλω να στείλω ένα μήνυμα ότι θα μείνω συνεπής σε αυτό που με γνώριζαν και με διέκριναν όλα αυτά τα χρόνια.

Ευάγγελος Μεϊμαράκης: Είμαι σίγουρος ότι έχεις ανάμικτα συναισθήματα. Την χαρά και τον ενθουσιασμό για κάτι καινούργιο το οποίο αναλαμβάνεις εκπροσωπώντας τη Χώρα σε μια πάρα πολύ υψηλή θέση, σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο αλλά και μια στενοχώρια που αναγκάζεσαι να αφήσεις θεσμούς που έχεις υπηρετήσεις με την καρδιά σου, με κέφι, θεσμούς που πιστεύεις, που συνέβαλλες στην αναβάθμισή τους. Είναι όμως αναγκαίο συναίσθημα, αφού δημιουργεί μια ισορροπία μεταξύ του παλιού που αφήνουμε και του νέου που αναλαμβάνουμε.

Πιστεύω ότι θα καταφέρεις πάρα πολλά στο σημαντικό έργο που αναλαμβάνεις, διότι έχεις προχωρήσεις βαθμίδα-βαθμίδα και έχεις όλες αυτές τις εμπειρίες που απαιτούνται για να μπορέσεις να προσφέρεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στην Ευρώπη και στην χώρα.

Ξεκίνησες από το Διπλωματικό Σώμα και άφησες τις καλύτερες εντυπώσεις, υπηρέτησες πολύ θετικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση και επίσης άφησες τις καλύτερες εντυπώσεις, ως Κοινοβουλευτικός ήσουν αγαπητός απ΄ όλους τους συναδέλφους ανεξαρτήτως διαφωνιών και διαφορών που πρέπει να έχουμε στο πλαίσιο της δημοκρατικής μας λειτουργίας.

Πιστεύω ότι κάθε Μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα έπρεπε να έχει ως εμπειρία τουλάχιστον μια Κοινοβουλευτική θητεία, γιατί τα Κοινοβούλια πλέον έχουν ένα σημαντικό ρόλο να παίξουν και μπορούν να σταθούν αρωγοί στο έργο του κάθε Επιτρόπου. Γιατί οι Βουλευτές είναι εκείνοι που βρίσκονται σε απευθείας επαφή με τους πολίτες και μπορούν να εξηγήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αποφάσεις που λαμβάνονται. Και είμαι σίγουρος ότι με όλη αυτήν την ωριμότητα που έχεις αποκτήσεις υπηρετώντας όλους αυτούς τους θεσμούς, όχι μόνο το Ελληνικό, αλλά και τα άλλα Κοινοβούλια των ευρωπαϊκών κρατών – μελών θα τα τιμήσεις, θα τα επισκέπτεσαι, θα συνεργάζεσαι με τις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές.

Δ. Αβραμόπουλος: Είναι μια μεγάλη αλήθεια αυτό, διότι Επίτροποι που αποκόπηκαν από τον Κοινοβουλευτισμό, αποδυνάμωσαν το έργο τους.

Ευάγγελος Μεϊμαράκης: Και το έργο τους παρότι μπορεί να ήταν σημαντικό δεν πέρασε προς την Ευρωπαϊκή Κοινωνία και είμαι βέβαιος ότι θα αφιερώσεις πολύ χρόνο συνεργασίας με τα Εθνικά Κοινοβούλια.

Πρέπει να τονίσω ότι τα Εθνικά Κοινοβούλια αναγκαστικά διεκδικούν και περισσότερο ρόλο σ’ αυτή τη νέα Ευρώπη, όπως διαμορφώνεται γιατί μέσα από αυτή την κρίση πάρα πολλοί θεσμοί και πάρα πολλά στερεότυπα που είχαμε αμφισβητήθηκαν.

Και όλοι μαζί αναρωτιόμαστε και ψάχνουμε να βρούμε νέους τρόπους επικοινωνίας. Συμφωνούμε ότι κάτι το παλιό πεθαίνει αλλά προσπαθούμε να δούμε και τι είναι αυτό που γεννάται πλέον, για να μπορέσουμε να συμβιώσουμε και δημοκρατικά και κοινοβουλευτικά.

Και ξέρω ότι σ’ αυτό θα έχεις πρωταγωνιστικό ρόλο. Είμαι σίγουρος ότι θα εκπροσωπήσεις τη χώρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν είμαι απ’ αυτούς που κολακεύουν, ούτε εσύ χρειάζεσαι κολακείες αλλά αισθάνομαι και θέλω να το τονίσω αυτό αλλά όχι μόνο εσωτερικά στη χώρα και στο εξωτερικό που νομίζω έχουν την ίδια εικόνα. Εγώ Δημήτρη, όπως είπες δεν σε αποχαιρετώ γιατί είμαι σίγουρος ότι θα συναντιόμαστε, είμαι σίγουρος ότι θα τα λέμε.

Δημήτρης Αβραμόπουλος: Είμαστε και προσωπικοί καλοί φίλοι, το οποίο σπανίζει στους πολιτικούς, αλλά τον κ. Μεϊμαράκη τον τιμώ ως δημόσιο άνδρα και ως καλό φίλο. Αναγνωρίζω αυτά που είπε και τα λαμβάνω σοβαρά υπόψη μου και επειδή ξέρω τις προσπάθειες που έχει καταβάλει σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναβάθμιση του ρόλου των εθνικών κοινοβουλίων, να γνωρίζει ότι η γνώμη του θα είναι πάντοτε κρίσιμη για μένα, δεν αποκόπτομαι.

Ξέρεις, συμβαίνει και κάτι πρωτόγνωρο. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που κάποιος φεύγει όχι μετά από ανασχηματισμό, ούτε γιατί άλλαξε η κυβέρνηση αλλά αποχωρεί για κάτι άλλο. Άρα οι δεσμοί παραμένουν ισχυροί. Τώρα κακά τα ψέματα. Βαγγέλη μου, πάνω απ’ όλα Έλληνες είμαστε.

Βεβαίως θα υπηρετήσουμε τη νέα μεγάλη μας χώρα και θα της μεταφέρουμε εκείνα που η εμπειρία μας έδωσε ώστε να ισχυροποιηθεί περισσότερο γιατί κακά τα ψέματα, το είπε και ο Γιούνκερ εξάλλου, είναι η πιο σημαντική περίοδος για την Ευρώπη.

Παρά τα όσα έχουν προηγηθεί, με βαθιά την κρίση, με ένα φάσμα απειλών να την περιβάλλουν. Γι’ αυτό και ο ίδιος επεδίωξε και ζήτησε να συγκροτήσει μια Επιτροπή πολιτικών προδιαγραφών με πολιτικούς από όλες τις χώρες και εμείς, επειδή ακριβώς φέρνουμε μαζί μας την εμπειρία των εθνικών κοινωνιών, της εσωτερικής πολιτικής αλλά έχοντας και επίγνωση της κατάστασης κυρίως στο τόξο όπου συναντώνται οι αρμοδιότητες μου.

Και δεν είναι μόνο η μετανάστευση, είναι η ασφάλεια της Ευρώπης, είναι ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας, είναι ο πόλεμος κατά της διαφθοράς και τώρα τελευταία προστέθηκε και η Ευρωπαϊκή ιθαγένεια, όπου κεντρικός θα είναι ο ρόλος των εθνικών κοινοβουλίων. Και εκεί όχι μόνο θα συνεργαστούμε αλλά η εμπειρία και οι απόψεις σου θα είναι πάντοτε στην πρώτη γραμμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ