Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Θερινό Σχολείο 2017» στα Καταστήματα Κράτησης

Η ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Καταστημάτων Κράτησης, υλοποίησε από τον Αύγουστο του 2017 το πρόγραμμα «Θερινό Σχολείο 2017», στο πλαίσιο του «Προγράμματος Πρόληψης και Κοινωνικής Υποστήριξης Νέων σε Κίνδυνο» που χρηματοδότησε και στήριξε η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Σκοπός του Προγράμματος, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2017, ήταν η εκπαίδευση και η δημιουργική απασχόληση των νεαρών κρατουμένων των Καταστημάτων Κράτησης, οι οποίοι, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, βρίσκονται χωρίς καμία δημιουργική απασχόληση με αποτέλεσμα να επιδεινώνονται οι συνθήκες εγκλεισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μαθήματα - εργαστήρια του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν σε Καταστήματα Κράτησης, στις Σχολικές Μονάδες τους και στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για όσα διαθέτουν τέτοια, ενώ για την υλοποίησή τους απασχολήθηκαν 46 συνολικά εκπαιδευτές.


ΕΑΚΚΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΕΙΑΣ

Στη Σχολική Μονάδα του Ειδικού Αγροτικού ΚΚ Νέων Κασσαβέτειας διεξήχθησαν κατά τις προηγούμενες εβδομάδες τα Εργαστήρια (α) Παραδοσιακών Χορών, (β) Εικαστικών – Καλλιτεχνικών, (γ) Κεραμικής και (δ) Αθλητισμού, με στόχο τη δημιουργική απασχόληση των νεαρών κρατουμένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος, της συνεργασίας και της συμμετοχής σε νέες δραστηριότητες.


ΓΚΚ ΔΙΑΒΑΤΩΝ / 3ο ΣΔΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Στο 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Θεσσαλονίκης του Γενικού ΚΚ Διαβατών έλαβαν χώρα τα Εργαστήρια (α) Ευαισθητοποίησης σε θέματα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με αξιοποίηση των εγχειριδίων Compass και Compassito, (β) Κοινωνικού Τσίρκου, (γ) Περφόρμανς, (δ) Εικονικό Εργαστήρι «λέξεις και εικόνες, φιλοσοφία και φωτογραφία», (ε) Δημιουργικής Γραφής «Η διαδρομή ενός βιβλίου - Από την σύλληψη της ιδέας στην έκδοση», (ζ) Θεατρικό Εργαστήρι, με σκοπό την εκπαίδευση, την ευαισθητοποίηση σε θέματα κοινωνικού περιεχομένου, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη δημιουργική απασχόληση των κρατουμένων.


ΓΚΚ ΔΟΜΟΚΟΥ / 1ο ΣΔΕ ΔΟΜΟΚΟΥ

Στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Δομοκού του Γενικού ΚΚ Δομοκού έλαβαν χώρα τα Εργαστήρια (α) Δημιουργικής Γραφής, (β) Εκπαιδευτικού Θεάτρου, (γ) Μουσικής Παιδείας - Χορωδίας, (δ) Γκράφιτι - Τοιχογραφίας, με στόχο την ενίσχυση της καλλιτεχνικής ευαισθησίας και δημιουργικής έκφρασης των κρατουμένων - μαθητών.


ΚΚ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΕΩΝΑ ΘΗΒΩΝ / 1ο ΣΔΕ ΕΛΕΩΝΑ ΘΗΒΩΝ

Στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ελεώνα Θηβών του ΚΚ Γυναικών Ελεώνα Θηβών ολοκληρώθηκαν τα Εργαστήρια (α) Δημιουργικής Γραφής στην Ελληνική Γλώσσα με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνόλου γραπτών κειμένων που αποτελούν πια ένα εγχειρίδιο γραφής, (β) Δημιουργικής Γραφής στην Αγγλική Γλώσσα με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνόλου γραπτών στίχων αγγλικών τραγουδιών και εγχειριδίου γραφής, (γ) Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους, (δ) Διαμόρφωσης Κήπου και Κομποστοποίησης στον αύλειο χώρο.


ΚΚ ΛΑΡΙΣΑΣ / 2ο ΣΔΕ ΛΑΡΙΣΑΣ

Στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας του ΚΚ Λάρισας έλαβαν χώρα κατά τις προηγούμενες εβδομάδες τα Εργαστήρια (α) Εικαστικών εφαρμογών, (β) Δημιουργικής Γραφής «Από την σκέψη στην λέξη» και (γ) Μουσικού Θεάτρου, με σκοπό τη δημιουργική απασχόληση και την καλλιτεχνικής φύσης έκφραση των κρατουμένων-μαθητών.


ΚΚ ΝΙΓΡΙΤΑΣ / ΣΔΕ ΝΙΓΡΙΤΑΣ

Στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του ΚΚ Νιγρίτας ολοκληρώθηκαν τα Εργαστήρια (α) Εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς κρατούμενους – μαθητές με στόχο την κατάκτηση και χρήση της στην καθημερινότητα, (β) Θεατρικού Παιχνιδιού με στόχο την εμψύχωση και ενεργό συμμετοχή, την παραγωγή μικρού βίντεοκλιπ και θεατρικής παράστασης με συμβολικό περιεχόμενο, (γ) Τοιχογραφίας–Γκράφιτι σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του σχολείου της φυλακής, με σκοπό την ενεργό δράση των κρατουμένων-μαθητών και τη συμμετοχή τους στην μεταμόρφωση των χώρων με ευχάριστο και συμβολικό περιεχόμενο.


ΚΚ ΤΡΙΚΑΛΩΝ / 2ο ΣΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τρικάλων του ΚΚ Τρικάλων ολοκληρώθηκε η υλοποίηση του προγράμματος με ειδικό τίτλο «Αειφόρο Σχολείο» και διεξήχθησαν οι εξής δράσεις: (α) Εικαστικές: Αισθητική αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου με την κατασκευή «προσόψεων» στους τοίχους από παλέτες, εικαστικές παρεμβάσεις στο εσωτερικό των αιθουσών διδασκαλίας, κατασκευή ξύλινων φωλιών για τα πουλιά και τοποθέτησή τους στα δέντρα της αυλής για την αισθητική της αναβάθμιση αλλά και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, (β) Ανακύκλωση τώρα: Διαχείριση απορριμμάτων - περιλαμβάνει Ημερίδα ευαισθητοποίησης για την ανακύκλωση με προσκεκλημένο αρμόδιο Περιβαλλοντολόγο και Γεωπόνο, αγορά και τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης χαρτιού, αλουμινίου, μπαταριών, κάδου κομποστοποίησης στον χώρο του σχολείου και δημιουργία πρωτότυπης αφίσας για την ανακύκλωση χαρτιού και προώθησή της στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, σε άλλα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στα σχολεία που φέρουν ήδη το σήμα του Αειφόρου Σχολείου, αλλά και στα υπόλοιπα σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, (γ) Δημιουργία Μεσογειακού Κήπου: κηπουρικές εργασίες στον αύλειο χώρο του σχολείου χρησιμοποιώντας εποχιακά άνθη, αρωματικά φυτά, πολυετείς θάμνους, οπωροφόρα δέντρα και επιμέρους απολύμανση του εδάφους. Παράλληλα, επιχειρείται η γνωριμία με τα άνθη, τους σπόρους, τις ρίζες, τα δέντρα και τη χρησιμότητά τους, το όργωμα/τσάπισμα, τη λίπανση εδάφους, τη σπορά και τοποθέτηση αυτόματου ποτίσματος και την κατασκευή ζαρντινιέρων για τον εσωτερικό χώρο του σχολείου.


ΓΚΚ ΜΑΛΑΝΔΡΙΝΟΥ

Στη Σχολική Μονάδα του Γενικού ΚΚ Μαλανδρίνου υλοποιήθηκαν Μαθήματα (α) Γλώσσας και Μαθηματικών: για την απόκτηση απολυτήριου από την επιτροπή της Α΄Βάθμιας Εκπαίδευσης, (β) Ζωγραφικής: με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των κρατουμένων και την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, (γ) Θεατρικής Αγωγής - Διαδραστικό Θέατρο: με στόχο την ενθάρρυνση της δημιουργικής έκφρασης, την ένταξη στην ομάδα, την καλλιέργεια του ψυχικού κόσµου και τη διαµόρφωση αισθητικής - καλλιτεχνικής αντίληψης, (δ) Ιστορίας & Πολιτισμού: με σκοπό τη γνωριμία με την ιστορία και κουλτούρα διαφόρων λαών και την ταυτόχρονη κατανόηση των εννοιών Διαπολιτισμικότητας και Πολυπολιτισμικότητας και κατά συνέπεια της αναγκαιότητας της συνύπαρξης με άτομα διαφορετικής γλώσσας, κουλτούρας κλπ. ως μέσο βελτίωσης και των συνθηκών κράτησής τους.


ΕΚΚΝ ΒΟΛΟΥ

Στη Σχολική Μονάδα του Ειδικού ΚΚ Νέων Βόλου, τέλος, διεξήχθησαν τα Εργαστήρια: (α) Αθλητικών Δραστηριοτήτων: με διοργάνωση εσωτερικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης και με στόχο την ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, συνεργατικότητας, αυτοεκτίμησης και σεβασμού, (β) Εικαστικών – ζωγραφικής και κατασκευών: με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω διδασκαλίας τεχνικών και μεθόδων καλλιτεχνικής δημιουργίας, (γ) Μουσικής Παιδείας: με σκοπό τη δημιουργία στο τέλος μιας νέας ορχήστρας, (δ) Παραδοσιακών Χορών: με στόχο τη γνωριμία με τον τόπο και την τοπική παράδοση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ