Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2017

Πότε πας για «μαζέματα»;

Μια γρατζουνιά εδώ, μία εκεί, μία λακουβίτσα παρακάτω, ένα ραγισματάκι παραπέρα και το καινούργιο σας αυτοκίνητο γίνεται σιγά σιγά ρημάδι. Πότε το πάτε όμως στο φανοποιείο για να το σουλουπώσετε;

Eχετε δει τι κυκλοφορεί γύρω μας; Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι στην χειρότερη κατάσταση από ποτέ. Ελάχιστα αυτοκίνητα είναι αγρατζούνιστα με τα περισσότερα να έχουν όχι μία απλή γρατζουνιά αλλά σοβαρά υπολείμματα από ένα κανονικότατο τρακάρισμα. Ποιο είναι όμως το όριο που βάζετε εσείς για να πάτε για επισκευές;

Το πρόβλημα με τις μικροζημιές είναι ότι δεν φαίνονται. Μία πόρτα που άνοιξε δίπλα στο πάρκινγκ του σούπερ μάρκετ άφησε το σημάδι της στη δική μας. Ένας προφυλακτήρας που «έγλυψε» το πλαϊνό μας και έκανε μια γραμμή. Μία κατά λάθος όπισθεν ενώ θέλαμε «πρώτη» και πήρε κι ο προφυλακτήρας μας ένα «σχήμα».

Τέτοιες μικροζημιές φυσικά δεν είναι περίεργες. Γίνονται όμως πολύ πιο συχνά όταν μειώνονται οι απαιτήσεις μας από το πώς δείχνουν τα αυτοκίνητά μας. Μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ έδειξε ότι είναι μέχρι και τρεις φορές πιθανότερο να χτυπήσεις ένα άλλο αυτοκίνητο όταν το δικό σου είναι σε κακή κατάσταση. Είναι δε, πέντε φορές πιθανότερο να κάνεις ακόμη μία ζημιά στο δικό σου όταν είναι σε κακή κατάσταση.

Η μελέτη δείχνει πως όσο χειροτερεύει η κατάσταση του αυτοκινήτου σου, τόσο πιο γρήγορα γίνονται οι ζημιές με αποτέλεσμα σε ελάχιστο χρόνο ένα αυτοκίνητο να μετατρέπεται σε ρημάδι. Αυτό έχει να κάνει με την εκτίμηση του οδηγού απέναντι στο αυτοκίνητό του. Όσο οι ζημιές μαζεύονται τόσο το οδηγός θεωρεί το αυτοκίνητό του όλο και περισσότερο αξιωμένο και άρα προσέχει όλο και λιγότερο. Και αυτό βλάπτει και τα γύρω αυτοκίνητα αφού κάθε ζημιά συνήθως προέρχεται από επαφή με άλλο όχημα.

Και έτσι το αυτοκίνητο φτάνει σε μία κατάσταση που δεν αρέσει καθόλου στον οδηγό. Η ίδια έρευνα δείχνει πως υπάρχει ένα σημείο στην εξέλιξη, ή καλύτερα «ρημαδοποίηση» του αυτοκινήτου στο οποίο ο οδηγός θα αποφασίσει πως δεν πάει άλλο και θα το πάει για φτιάξιμο. Το σημείο αυτό είναι ένας συνδυασμός. Δηλαδή το αυτοκίνητο δεν είναι ακόμη τελείως ρημάδι, το κόστος είναι μεν σημαντικό αλλά τα φτιάχνει όλα, ενώ οι ζημιές είναι αρκετές για να κάνουν το κόστος να μην φαίνεται τεράστιο.

Μετά από αυτό το σημείο οι οδηγοί παύουν να ασχολούνται και δεν επισκευάζουν τα αυτοκίνητά τους ποτέ. Είναι τέτοια η κατάσταση που το κόστος γίνεται βαρύ και στα μάτια του ιδιοκτήτη τους «δεν αξίζει». Για την αμερικανική αγορά αυτό το κόστος είναι περίπου 1.500 ευρώ. Αν δηλαδή οι ζημιές είναι παραπάνω, δεν τα δίνουν.

Πόσο είναι όμως αυτό το κόστος για εσάς; Πόσες ζημιές περιμένετε να μαζευτούν για να πάτε το αυτοκίνητο στο φανοποιό; Και μέχρι πόσα λεφτά θα δώσετε; Και τελικά αξίζει η επισκευή ή θα ξαναγίνει έτσι σε λίγο χρόνο; Τι κάνετε για να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας αξιοπρεπές;


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ