Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017

Προσοχή μην αγοράσετε «σαπάκι»

Στις περισσότερες αγγελίες μεταχειρισμένων οχημάτων αναγράφεται το περίφημο «δεκτός κάθε έλεγχος». Τι πρέπει, όμως, να κοιτάξουμε ώστε να είμαστε σίγουροι για την αγορά μας και να μην φορτωθούμε ένα κινητό «κουμπαρά»;

Εκτός από τον τυπικό έλεγχο ενός μεταχειρισμένου που αφορά στα χαρτιά του, αναμφισβήτητα το σημαντικότερο που πρέπει να ελεγχθεί πιο σχολαστικά, είναι το κομμάτι που αφορά στον τεχνικό έλεγχο. Σε αυτό περιλαμβάνονται πάσης φύσεως τεχνικά μέρη, τα οποία μπορείτε με τη βοήθεια ενός μηχανικού ή ακόμα και μόνοι σας να εκτιμήσετε.

Λειτουργία κινητήρα
Η λειτουργία του κινητήρα μόνο από έναν ειδικό μπορεί να αξιολογηθεί εύκολα, ωστόσο μέσω της ακοής του ενδιαφερόμενου, είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν υποψίες για την κακή λειτουργία του. Έτσι, αν ακούτε κροτάλισμα ή κάθε τι που σας φαίνεται περίεργο στον ήχο του, καθώς και αν εντοπίσετε αρρυθμία στη λειτουργία (αυτό μπορείτε να το εντοπίσετε και από το στροφόμετρο, εφ όσον ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί), απευθυνθείτε σε κάποιο μηχανικό, ώστε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Λάδια στο χώρο του κινητήρα
Η πρώτη ματιά είναι και η καθοριστική για το αν το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο ή όχι. Αν π.χ. ο κινητήρας είναι καθαρός σε όλα τα σημεία του, δείχνει ότι καθαριζόταν από τον προηγούμενο κάτοχό του, ενώ για να σιγουρευτείτε ότι ο καθαρισμός ήταν συστηματικός και όχι ότι έγινε για την προκειμένη περίπτωση, κοιτάξτε στο εσωτερικό του καπό και σε σημεία όπου δύσκολα βγαίνουν τα «καμένα» λάδια. Για να διαπιστώσετε αν υπάρχει διαρροή λαδιών, αφήστε για λίγη ώρα το αυτοκίνητο σε επίπεδη επιφάνεια και κοιτάξτε αν αφήνει σταγόνες λαδιού στο δρόμο. Οποιαδήποτε διαρροή κοστίζει ακριβά σε χρήμα.

Δείκτης λαδιού
Αφού κοιτάξετε περιφερειακά τον κινητήρα για τυχόν διαρροές, αφαιρέστε το δείκτη ποσότητας λαδιού και ελέγξτε για πιθανά σημάδια από νερό ή σκουριά. Σε μια τέτοια περίπτωση, η καταπόνηση που έχει δεχθεί στο παρελθόν του το αυτοκίνητο είναι δεδομένη, οπότε η μείωση της τιμής του πρέπει να σας απασχολεί ιδιαίτερα.

Καταλύτης
Ο καταλυτικός μετατροπέας πρέπει να αλλάζεται σε κάποιο χρονικό διάστημα, ακόμα και αν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Επειδή στην Ελλάδα το ποσοστό εκείνων που πραγματοποιούν την αντικατάσταση του καταλύτη, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, είναι εξαιρετικά ,μικρό, καλό είναι να γνωρίζετε πότε πρέπει να γίνει. Βέβαια σε περίπτωση που εμφανίζει σημάδια φθοράς ολόκληρη η εξάτμιση είναι σίγουρο ότι πρέπει να γίνει άμεσα αντικατάσταση.

Σύστημα διεύθυνσης
Το σύστημα διεύθυνσης πρέπει να ελεγχθεί κατά τη διάρκεια ενός test drive για τη διεξαγωγή σωστού συμπεράσματος. Οδηγώντας λοιπόν το αυτοκίνητο, παρατηρήστε τη θέση του τιμονιού σε σχέση με την πορεία που διαγράφει το αυτοκίνητο. Αν το τιμόνι κοιτάζει ευθεία, ενώ το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του δεξιά ή αριστερά, το πιθανότερο και πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο είναι να χρειάζεται ευθυγράμμιση των τροχών. Ξαναδοκιμάστε αφού έχει γίνει ευθυγράμμιση και αν το φαινόμενο συνεχιστεί, είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να έχει υποστεί φθορά στο σύστημα διεύθυνσης (ακρόμπαρα, σύστημα ανάρτησης) από κάποια σύγκρουση. Το βάρος του τιμονιού καθώς και ο τζόγος (νεκρό σημείο στη θέση της ευθείας), αν εκείνο εμφανίζει, είναι άλλα δύο στοιχεία που πρέπει να ερευνηθούν σε βάθος.

Σύστημα μετάδοσης
Η μετάδοση της κίνησης μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων και εν συνεχεία του διαφορικού πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Ο υποψήφιος αγοραστής ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί άμεσα να αναγνωρίσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το κιβώτιο και ο συμπλέκτης, ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Αρχικά ο αγοραστής πρέπει να πατήσει το συμπλέκτη μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και ανάλογα με την αίσθηση που θα λάβει, να βγάλει το πόρισμα. Ο συμπλέκτης δεν πρέπει να είναι ούτε βαρύς ούτε ιδιαίτερα ελαφρύς, αφού σε μια τέτοια περίπτωση ενδέχεται να αποκαλύπτεται φθορά του δίσκου και του πλατό του αυτοκινήτου. Αναλόγως, η κίνηση του επιλογέα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο θετική σε κούμπωμα και να μην παρουσιάζει «κομπιάσματα» στην εμπλοκή οποιασδήποτε ταχύτητας.


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ