Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Η λύση του Place Marketing για το citybranding «Ωραιόκαστρο»

του Θεόδωρου Κουτρούκη*

Η προηγούμενη περίοδος χαρακτηρίστηκε από μια μεγάλη δυσφήμιση (δικαίως ή αδίκως, δεν το εξετάζουμε εδώ) της περιοχής του Ωραιοκάστρου σε εγχώρια και διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Η επίπτωση από αυτό το γεγονός αυτό θα είναι πολυσήμαντη. Μείωση τουριστικού προϊόντος, πτώση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων, μείωση της ζήτησης και των αξιών στην κτηματαγορά, αρνητική επίδραση στην τοπική απασχόληση, είναι μόνο μερικές από τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που ενδέχεται να εμφανιστούν εξαιτίας των προαναφερόμενων εξελίξεων.

Για την αναστροφή του δυσμενούς αυτού κλίματος είναι αδήριτη ανάγκη να υιοθετηθεί το ταχύτερο ένα μείγμα place marketing που θα αποσκοπεί στην αντιστροφή της τρέχουσας αρνητικής τάσης και στη συνέχεια στην αύξηση της ελκυστικότητάς και της ανταγωνιστικότητας της περιοχής.

Ο Lombarts έχει ορίσει το μάρκετινγκ τόπου ως μια μακροπρόθεσμη διαδικασία ή στρατηγική αλληλένδετων ενεργειών και μέτρων με σκοπό τη διατήρηση ή αύξηση της ελκυστικότητας ενός τόπου για ορισμένες ομάδες πληθυσμού. Οι καλές πρακτικές του
Bilbao, Tampere, Groningen και άλλων μικρομεσαίων πόλεων είναι εξαιρετικά διδακτικές για την προστιθέμενη αξία που μπορεί να συσσωρευτεί σε μια περιοχή, εφόσον ενεργοποιηθεί μια στρατηγική που θα αξιοποιεί το χωρικό μάρκετινγκ για να ενισχύσει τη θέση της περιοχής στο σύγχρονο περιβάλλον του ανταγωνισμού των μικρών πόλεων.

*Επίκουρος Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ